Mbesa - Reisverslag uit Lindi, Tanzania van Ronald Brokke - WaarBenJij.nu Mbesa - Reisverslag uit Lindi, Tanzania van Ronald Brokke - WaarBenJij.nu

Mbesa

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

30 September 2014 | Tanzania, Lindi

Ga weer n poging doen; internet is hier erg langzaam en valt vaak uit. Ongelofelijk; ben in Mbesa! Met de bussen van Lindi naar Tunduru. Eerst asfalt later zandwegen en zo'n 75 km voor Tunduru brak er iets in de wielophanging, op een gegeven moment lag de hele wielophanging uitgestald in het zand en mannetjes die met zaklampen er op schenen en daar moeilijk bij keken. Het was inmiddels tegen 23.00 ergens in thr middle of now where en hartstikke donker. Gelukkig zaten er in de bus vier duitsers opweg naar Mbesa, zij konden uiteindelijk komtakt maken met Mbesa-mission en die hebben n landrover gestuurd en kwam ergens rond 3.30 aan in Mbesa. Maar daar was alles goed voorbereid; ik slaap in n huis dat ik deel met twee jonge duitse vrijwilligers, iedereen is hier erg aardig en ik voel me erg welkom in de missie-post gemeenschap. Wat ik begrepen heb is dat het hele gebied rond Mbesa-Tunduru ruig en erg arm is, dat de dieren hier gevaarlijker zijn, het wordt beschreven als het wilde westen van Tanzania. Er willen hier weinig mensen werken wat bijv n groot probleem is leraren te vinden. Het dorp Mbesa heeft inmiddels zo'n 10.000 inwoners en het was erg speciaal daar rond te lopen, weinigen spreken engels wat het kontakt erg lastig maakt maar een paar doen en een sommigen konden mijn vader nog herinneren toen hij daar in 1980 voor een half jaar heeft gewerkt. Vond het leuk te horen dat hij daar geliefd was bij de afrikaners.
Ik heb hier n heel programma ze me allemaal willen laten zien. Ik had niet verwacht herinneringen te hebben vanMbesa maar zondag was ik in de kerk (kanisha) en toen het zingen in het swahili begon (swingend, afrikaanse harmonieen) voeld het als thuis komen en dat was toch wel even emotioneel. Ik voelde zo dat hier levens wortels van mij liggen. Er valt nog zoveel te vertellen... Foto's gaat voorlopig ws niet door de langzame internet verbinding. Met warme afrikaanse groet uit Mbesa.

  • 30 September 2014 - 07:02

    Charlotte:

    Wat een bijzondere ervaring, heel mooi. Ik ben zo benieuwd naar je verhalen en foto's maar dat komt nog wel. Geniet van je tijd daar!!!! X C

  • 30 September 2014 - 21:23

    Joyce Holt:

    Beleveningen zat al ...super!!! en heel bijzonder dat een aantal jou vader nog kunnen herinneren ....gaaf zeg zo'n ervaring in de kerk!!! Geniet kerel met volle teugen lieve groet joy

  • 30 September 2014 - 22:30

    Sonja:

    Liefste Ronald,
    het is zo prachtig om te lezen dat u sommige van wat je zocht vinden, dank u voor het delen, dikke knuffel, Sonja :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Lindi

Ronald terug naar Afrika

Terug naar waar ik ooit vandaan ben gekomen!

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2014

Terug in Dar

19 Oktober 2014

Moshi

10 Oktober 2014

Songea / Iringa

04 Oktober 2014

Mbesa 2

30 September 2014

Mbesa
Ronald

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 4745

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 27 Oktober 2014

Ronald terug naar Afrika

Landen bezocht: