Mbesa 2 - Reisverslag uit Bibi Kundenda, Tanzania van Ronald Brokke - WaarBenJij.nu Mbesa 2 - Reisverslag uit Bibi Kundenda, Tanzania van Ronald Brokke - WaarBenJij.nu

Mbesa 2

Blijf op de hoogte en volg Ronald

04 Oktober 2014 | Tanzania, Bibi Kundenda

Ga Mbesa verlaten, ga zo met de bus naar Songea. Het valt me zwaar Mbesa te verlaten, ik ben hier buitengewoon hartelijk ontvangen.
Mijn ouders hebben hier van 1966 tm 1970 gewoond (ik vanaf 1968) en mijn vader is nog een half jaar terug geweest in 1980 (overleden in 1990) en mijn moeder drie weken. Ik heb hier een rondleiding in het ziekenhuis gekregen en een aantal mensen ontmoet die mijn vader ook nog gekend hebben. Zij zeiden dat hij dicht bij de afrikaners stond, leuke uitstapjes organiseerde en dat hij zeer geliefd was bij de Afrikaners (en als enige dokter in een korte broek rondliep) Het deed me goed dit te horen. Ik denk dat zijn gelukkigste jaren als dokter hier in Tanzania liggen.
Het dorp Mbesa bestaat tegenwoordig uit 10.000 inwoners en is voor 95% islamitisch maar wel gemixed met plaatselijke gebruiken, er wordt bv alcohol gedronken. Een van de moskeeen heeft net een nieuw luidspreker systeem gekocht en dat is goed te horen.
Oke en nu dus met de bus naar Songea ben benieuwd, van de drie bussen die ik nu genomen heb gingen er twee kapot. Hier zeggen ze dan TIA (this is Africa)

  • 04 Oktober 2014 - 09:23

    Gerda:

    Mooi te lezen. Prachtig hoe dit weer een ander perspectief van t leven van je ouders laat zien en van je vader. Zo zie je maar, zolang je leeft in hoofd en hart van mensen ben je niet dood.Ben benieuwd naar vervolg.

  • 05 Oktober 2014 - 14:07

    Anna:

    Wat een prachtige verhalen! Leuk dat er herinneringen van jezelf en van anderen over je vader weer boven komen! En gelukkig drinken ze wel alcohol daar;)
    Goede reis naar Songea en geniet!

  • 05 Oktober 2014 - 17:54

    Lisa:

    Leuk om te lezen ronald!!!
    Geniet ervan!

    groetjes
    lisa (van fokus)

    ps Merel geniet erg van je huisje, alles gaat goed!

  • 09 Oktober 2014 - 09:04

    Karen Van Kooten:

    hoi Ronald, wat ontzettend leuk om je avonturen te lezen! Je klinkt als een echte wereldreiziger.
    liefs uit Utrecht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Bibi Kundenda

Ronald terug naar Afrika

Terug naar waar ik ooit vandaan ben gekomen!

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2014

Terug in Dar

19 Oktober 2014

Moshi

10 Oktober 2014

Songea / Iringa

04 Oktober 2014

Mbesa 2

30 September 2014

Mbesa
Ronald

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 4749

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 27 Oktober 2014

Ronald terug naar Afrika

Landen bezocht: